Cateva cuvinte…

Cine are nevoie de un brand?
mai 7, 2014
Arata tot

Cateva cuvinte…

La inceputul secolului trecut brandingul trebuia sa raspunda la o singura intrebare pusa de consumator: – Ce este acest produs? La inceputul anilor 1950 aceasta intrebare s-a transformat in: – La ce foloseste acest produs? Odata cu sfarsitul anilor 1980, intrebarea a devenit – Ce satisfactii ofera acest produs?

Azi, intr-o lume globalizata, brandingul creeaza grupuri de consumatori. Ne identificam prin ceea ce consumam. Suntem ceea ce consumam. Intrebarea se adreseaza azi in sens invers. Consumatorul este cel care trebuie sa raspunda “Cine sunt? sau, spune-mi ce consumi pentru ati spune Cine Esti!” Apartenenta la un grup social este evidentiata si prin brandurile pe care le folosim. Costumul Armani, pantofi Bally, camasa Christian Lacroix, ceasul Rolex sunt elemente ale unui anumit statut social si garantia unei imagini personale bine conturate.

Daca un brand nu traieste in mintea si in sufletul celor ce i-au dat viata, in mod sigur nu o v-a face in sufletul si mintea celorlalti.

Daca constructia sa nu incepe in interior, in exterior nu va crede nimeni in valorile lui. De aceea va spun: Construiti din interior valorile brandului si aveti incredere in el! Faceti cunoscute tuturor aceste valori, incepand cu cei din interior si terminand cu cei din exterior – consumatorii. Comunicati, pastrand un dialog real, permanent cu toti cei ce sunt (sau pot deveni) consumatori. Vocea consumatorului este singura muzica care face ca dezvoltarea unui brand sa fie armonioasa si in continua crestere. Brandurile ii indeamna pe oameni sa gandeasca! Sa aleaga! Sa aibe o optiune clara si precisa. De la optiunea din cabina de vot pana la umplerea cosului de cumparaturi cu produsele preferate, de la muzica ascultata la iPod pana la telefonul mobil, toate sunt optiunile pe care noi le-am exprimat odata cu achizitionarea lor. In acelasi timp un lucru este la fel de important. Brandurile nu pot exista fara noi si fara dorintele noastre. Marea incercare a unui constructor de brand este de a identifica valorile brandului in raport cu dorintele consumatorului. De a le armoniza astfel incat sa acel brand sa devina unic, de neinlocuit. Orice business se identifica cu un brand! Brandurile sunt o emblema a lumii in care traim! Indiferent de marimea, de ceea ce face sau locul unde se afla, business-ului are clienti. Este motivul existentei sale. Este o relatie biunivoca. Fiecare aduce ceva, businessul – un produs, un serviciu, un BRAND, consumatorul – o necesitate, o dorinta, o aspiratie. Fara aceasta relatie biunivoca, lumea, asa cum o intelegem azi, ar fi altfel. Brandurile ii indeamna pe oameni sa gandeasca! Sa aleaga! Sa aibe o optiune clara si precisa. De la optiunea din cabina de vot pana la umplerea cosului de cumaparturi cu produsele preferate, de la muzica ascultata la iPod pana la telefonul mobil, toate sunt optiunile pe care noi le-am exprimat odata cu achizitionarea lor. In acelasi timp un lucru este la fel de important. Brandurile nu pot exista fara noi si fara dorintele noastre. Marea incercarea a unui constructor de brand este de a identifica valorile brandului in raport cu dorintele consumatorului. De a le armoniza astfel incat sa consideram acel brand unic, de neinlocuit.

Valoarea unui brand este data in timp. Timpul este o buna masura a valorii unui brand.

Brandul creeaza conexiuni la nivel emotional intre valorile pe care le promoveaza si consumator. In inima lor, brandurile ating sufletul, surescita privirea, satisfac nevoia, si motiveaza actiunea.

Emotia este centrul puterii unui brand. Brandul reprezinta aspiratiile, dorintele a ceea ce un consumator este sau vrea sa devina prin conectarea cu produsele, serviciile, si experienta brandului. De aceea putem spune ca puterea unui brand este masurata prin puterea si durata emotiilor pe care le genereaza la nivelul consumatorului.

Comments are closed.